Regulamin – sprzedaż produktów fizycznych

1. Definicje.

1. Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

    1. Sprzedawca / Usługodawca – Krzysztof Fiech, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą TOPTRADE Krzysztof Fiech z siedzibą przy ul. Syta 120 w Warszawie (02-987); adres do korespondencji: TOPTRADE Krzysztof Fiech, 34-234 Osielec 47; NIP 6440000243; nr tel.: +48 604 448 857; adres poczty elektronicznej: biuro@toptrade.com.pl

    1. Strona/Sklep – serwis sprzedażowy online, za pomocą którego świadczone są usługi drogą elektroniczną, w tym przede wszystkim prezentacja Towarów, składanie zamówień, zawieranie Umów na odległość (pod stroną www.krzysztoffiech.pl ), zintegrowany z prowadzoną na rzecz Sprzedawcy obsługą sprzedaży przez firmę IMKER Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000967893, NIP: 9223072567, REGON: 521893569, adres poczty email: kontakt@imker.pl .

    1. Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży przez Sprzedawcę, będąca przedmiotem Umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

    1. Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

    1. Przedsiębiorca na prawach konsumenta  – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera Umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio związaną z tą działalnością gospodarczą, ale Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

    1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usługi elektronicznej lub Umowę sprzedaży.

    1. Umowa zawarta na odległość – Umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, za pośrednictwem Strony/Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie. 

    1. Regulamin – niniejszy Regulamin.

    1. Umowa – Umowa sprzedaży Towaru zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.  

    1. Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

    1. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

    1. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

    1. Siła wyższa – definiowana jest jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia (co obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwe do zapobieżenia (nie tyle samemu zjawisku, co jego następstwom) w szczególności  pożary, powodzie, trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, wybuchy epidemii, a także strajki generalne, zamieszki, działania wojenne, akty terrorystyczne, przewroty wojskowe. Również niektóre działania organów władzy państwowej, takie jak blokady granic państwowych czy wprowadzenie zakazów eksportu czy importu.

2. Postanowienia ogólne.

1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów. 

2. Sprzedawca prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Strony www.krzysztoffiech.pl .

3. Obsługa sprzedaży jest realizowana przez firmę IMKER Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A,22-400 Zamość, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000967893, NIP: 9223072567, REGON: 521893569. 

4. Sprzedawca prowadzi sprzedaż na terytorium Polski.

5. Klienci mogą porozumiewać się ze Sprzedawcą drogą pisemną lub elektronicznie (dane kontaktowe jak w punkcie 1.1.1 Regulaminu), przy czym zamówienia składają zgodnie z procedurą przewidzianą
w punkcie 7. niniejszego Regulaminu. Sprzedawca odpowiada na wysłane zapytania od poniedziałku do piątku od godziny 8.00 do godziny 16.00. 

6. Sprzedawca oświadcza, że wszystkie opinie o Towarach, ujawnione na stronach jego Stron, pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy zakupili towar lub współpracowali ze Sprzedawcą. Sprzedawca, oświadcza, że nie jest w stanie zapewnić, iż opinie na temat Produktów publikowane
w social mediach pochodzą wyłącznie od konsumentów, którzy Towar faktycznie nabyli. 

Źródłem opinii jest:  

    1. dobrowolne wystawianie opinii przez Klientów na rzecz Sprzedawcy,

    1. efekt wysyłania zapytań do Klientów z prośbą o wystawienie opinii na temat zakupionego Towaru,

    1. efekt automatycznej prośby wygenerowanej przez Google Opinie i kierowanej na adres email Klienta podany podczas zakupów.

3. Zasady korzystania ze Strony/Sklepu.

1. Składanie zamówień przez Klienta na Towary możliwe jest za pośrednictwem Strony www.krzysztoffiech.pl , podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.

2. Do korzystania ze Sklepu/Strony, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Towary, niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:

    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet

    1. przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge  – zaktualizowane do najnowszych wersji

    1. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)

    1. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript

    1. zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768

3. W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych wymienionych w punkcie 3.2. Regulaminu, Sprzedawca/Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną.

4. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on zobowiązany w szczególności do:

    1. powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne,

    1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym w szczególności treści obraźliwych lub wulgarnych, nawołujących do przemocy lub innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,

    1. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie dla własnego użytku osobistego, 

    1. korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy.

5. W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, w szczególności poprzez naruszenie postanowień punktu 3.4. Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć dostęp do jego części lub całości, ze skutkiem natychmiastowym.

6. Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega możliwość odmowy realizacji zamówienia w przypadku gdy podane dane uniemożliwiają realizację zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie Towaru. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.

7. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

4. Usługi elektroniczne.

1. Usługodawca świadczy drogą elektroniczną bezpłatne i dobrowolne usługi polegające na udostępnianiu formularza umożliwiającego złożenie zamówienia na Produkty, a także korzystania z formularza kontaktowego.  

2. Usługa formularza zamówienia polega na umożliwieniu Klientom składania zamówień na Produkty oferowane przez Sprzedawcę zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie 6. Regulaminu. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu zamówienia. 

3. Usługa formularza kontaktowego polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Strony wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.

4. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności stron internetowych, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia ich konserwacji, przeglądu, modernizacji czy rozbudowy.

5. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Strony z infrastrukturą techniczną Klienta. 

6. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe podane w punkcie 1.1.1. Regulaminu. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z usługami świadczonymi przez Usługodawcę. Reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 14 dni.

5. Własność intelektualna.

1. Sprzedawca informuje, że oferowane przez Sprzedawcę Towary i Produkty cyfrowe stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawa autorskie do tych utworów przysługują Sprzedawcy i podlegają ochronie.

2. Autor i Wydawnictwo dołożyli wszelkich starań, aby informacje zawarte w publikacji były rzetelne i kompletne. Autor i Wydawnictwo nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartej w książce, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw autorskich lub patentowych przez inne podmioty.

2. Klient zobowiązuje się respektować prawa autorskie przysługujące Sprzedawcy i używać Produktów wyłącznie na użytek osobisty. Klient jest świadomy, że za ich naruszenie, w szczególności poprzez dalsze rozpowszechnianie, w tym reprodukowanie i kopiowanie całości lub fragmentów niniejszej publikacji jakąkolwiek metodą, na jakimkolwiek nośniku i w jakiejkolwiek postaci, bez pisemnej zgody autora powoduje naruszenie praw autorskich, za co przewidziana jest odpowiedzialność cywilna lub karna, zgodnie z właściwymi przepisami. 

6. Odpowiedzialność.

Niniejszy Produkt wyraża opinie autora na temat efektywnej sprzedaży. Treści mają charakter wyłącznie informacyjny i wpłynęły na nie osobiste doświadczenia sprzedażowe autora, doświadczenie doradczo szkoleniowe, opinie jego Klientów, kierunkowe wykształcenie akademickie oraz wyniki światowych i osobistych badań naukowych. 

Autor nie gwarantuje, że zastosowanie opisanych metod przyniesie efekty u konkretnego czytelnika. Na sukces sprzedaży wpływa bowiem wiele dodatkowych czynników, między innymi czynników leżących po stronie organizacji w ramach której podejmuje się działania, jak też po stronie osoby podejmującej działania. Dlatego czytelnik ponosi wyłączną odpowiedzialność za swoje działania podjęte w związku z zapoznaniem się z treścią przedstawianą w otrzymanych materiałach. 

Autor i Wydawca nie ponoszą odpowiedzialności za rezultaty, jakie czytelnik osiągnie, korzystając z porad zawartych w książce. Autor i Wydawca nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za straty jakie może ponieść czytelnik po zapoznaniu się z uzyskanymi informacjami. 

7. Zasady dokonywania zakupów / składania zamówień.

1. Klient może dokonać zakupu Towaru poprzez złożenie zamówienia. Klient składa zamówienie poprzez stronę internetową Strony/Sklepu www.krzysztoffiech.pl po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.

2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. 

3. Klient dokonuje wyboru Towaru znajdującego się w sprzedaży w chwili składania zamówienia, zgodnie z jego opisem i ceną oraz określając jego ilość. Klient kompletuje zamówienie podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.  

4. W trakcie składania zamówienia, aż do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę”, Klient ma możliwość modyfikowania zamówienia w szczególności w zakresie wyboru Towaru oraz jego ilości, a także ma możliwość wprowadzić posiadany kod promocyjny, jeśli Sprzedawca taki wcześniej udostępnił. 

5. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: przedmiotu zamówienia, ilości, ceny jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów i metody płatności.

6. W celu wysłania zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.

7. Z chwilą wysłania zamówienia pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa sprzedaży Towarów objętych zamówieniem.  Potwierdzenie zakupu, czyli towar, ilość, cena, sposób dostawy i jego cena, zostanie również wysłane na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.

8. Zakupiony przez Klienta Towar zostanie mu wysłany na adres podany w czasie składania zamówienia.

9.  Na każde zamówienie wystawiana jest faktura. Faktura jest dostarczana drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w procesie składania zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury w postaci numeru NIP oraz firmy jednoosobowej działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia Umowy sprzedaży jako przedsiębiorca.

8. Cena.

1. Cena Towaru podana jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (cena brutto) w obowiązującej ustawowo wysokości. Obecnie wynosi on 5% wartości netto produktu.

    • 2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów. Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.

3. Sprzedawca dopuszcza zmniejszenie łącznej kwoty do zapłaty poprzez skorzystanie z funkcjonalności Koszyka o nazwie “wprowadź kod” na etapie składania zamówienia. Kupon ten automatycznie rozlicza wartość zamówienia przed złożeniem dyspozycji przez Klienta “kupuję i płacę”. 

4. Sprzedawca nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.

9. Płatność i Realizacja Zamówień.

    1.  Zamówienia złożone na Stronie są opłacane z góry, płatne bezpośrednio na konto bankowe Sprzedawcy. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A. Dostępne formy płatności: przelew elektroniczny lub płatność kartą płatniczą Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Electronic, Maestro. W szczególnych, uzgodnionych wcześniej ze Sprzedawcą, przypadkach zamówienia mogą być opłacane tradycyjnym lub handlowym przelewem bezpośrednio na konto bankowe Sprzedawcy.

2. Sprzedawca uprawniony jest do anulowania zamówienia w razie niedokonania przez Klienta pełnej płatności w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia zamówienia (dot. płatności tradycyjnym przelewem bankowym). Anulowanie zamówienia oznacza, że Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.

3. Płatność elektroniczna. Jest ona realizowana za pośrednictwem usług serwisu/operatora płatności Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 205 500 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185; wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013, do rejestru instytucji pożyczkowych pod numerem RIP000109, do rejestru pośredników kredytowych pod numerem RPK002057, do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod numerem 11050.

4. Realizacja zamówienia odbywa w się w czasie wskazanym na stronie Sklepu i liczona jest od momentu zaksięgowania płatności za zamówienie do momentu nadania wysyłki do Klienta. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania zamówienia do wysyłki.

5. Czas realizacji zamówienia, w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą, jest liczony od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. Z chwilą skutecznego dokonania płatności, pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawarta zostaje Umowa o dostarczenie Produktu/Produktów. Potwierdzenie zakupu, z określeniem Produktu, ilości, ceny oraz sposobu dostawy i jej ceny, zostanie również wysłane na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.

6. Czas realizacji zamówienia może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W przypadku, gdy realizacja zamówienia nie jest możliwa w czasie wskazanym podczas składania zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta oraz wskaże nowy, przybliżony termin realizacji zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Klienta – może on odstąpić od Umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. 

7. Klient zobowiązany jest do dokonania płatności ze wskazaniem swoich danych umożliwiających jego identyfikację oraz do podania danych do faktury VAT, w przypadku chęci otrzymania takiej faktury. 

8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument/Klient, chyba że Konsument/Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za prawidłową obsługę płatności przez operatorów płatności. 

10. Dostawa.

1. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się na terenie Polski, w wybrany przez Klienta sposób wysyłki wskazany w trakcie składania zamówienia. Czas dostawy liczony jest od momentu nadania zamówienia do wysyłki.

2. Zamówione Towary dostarczane są za pośrednictwem dostawców wskazanych na stronie Sklepu. Stawki oraz przybliżony czas dostarczenia Towaru każdorazowo określony jest na stronie Sklepu.

3. Klient zobowiązany jest do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma zostać dostarczony Towar. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru.

4. W przypadku wyboru Paczkomatów InPost 24/7 jako dostawcy, adresem dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.

5. Sprzedawca nie umożliwia odbioru osobistego Towaru przez Klienta.

11. Niezgodność Towaru z umową.

1. Sprzedawca dostarcza Towary zgodne z Umową. Jeśli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za doprowadzenie do ich zgodności z Umową na postawie przepisów rozdziału 5a ustawy o prawach konsumenta. 

2. Sprzedawca w okresie dwóch lat od dostarczenia Towaru Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność z tytułu braku zgodności Towaru z Umową. Niezgodność z Umową występuje jeśli:

    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Towaru są niezgodne z Umową,

    1. Towar nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, i o którym to celu powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który to Sprzedawca zaakceptował, 

    1. Towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju,

    1. Towar nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, których można się spodziewać dla tego rodzaju Towarów lub nie występuje w określonej ilości,

    1. Towar nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać,

    1. Towar nie odpowiada wzorowi lub próbce udostępnionej przed zakupem,

    1. brak zgodności Towaru z Umową wynika z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli

zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność, lub niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta było wynikiem błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę. 

3. W przypadku niezgodności Towaru z Umową, Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje wobec Sprzedawcy roszczenie o doprowadzenie do zgodności z Umową poprzez naprawę lub wymianę Towaru na nowy. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy, lub może dokonać naprawy, gdy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda wymiany, lub odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. 

4. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy jeżeli:

    1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową zgodnie z ust. 3 zdanie 2 powyżej,

    1. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,

    1. Sprzedawca nie odebrał Towaru udostępnionego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta,

    1. Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z Umową, a Sprzedawca nie zdemontował Towaru, lub zdemontował ale nie zamontował go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany, albo nie zlecił wykonania tych czynności na swój koszt,

    1. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,

    1. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego skorzystania z możliwości naprawy lub wymiany Towaru,

    1. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

5. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.

6. Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, lub w odniesieniu do innych Towarów nabytych wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.

7. Reklamację w związku z niezgodnością Towaru z Umową można złożyć pisemnie, na dane kontaktowe Sprzedawcy, wraz z opisem wady i dowodem zakupu.

8. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.

9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania zamówienia.

10. Sprzedawca zwraca kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny. W przypadku odstąpienia od Umowy, jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, może on wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

12.  Prawo do odstąpienia od Umowy.

1. Klient, będący Konsumentem a także Przedsiębiorca na prawach konsumenta, ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez Konsumenta, inną niż dostawca. 

2. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy nie ma zastosowania do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, w tym działalność zawodową, które w ramach tej działalności i na jej potrzeby dokonują zakupu w Sklepie. 

3. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta realizuje prawo odstąpienia od Umowy poprzez wysłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: bok@krzysztoffiech.pl . Sprzedawca udostępnia wzór odstąpienia od Umowy, z którego uprawniony Klient może skorzystać, na końcu niniejszego Regulaminu

5. Sprzedawca niezwłocznie przesyła potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.

6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę taką uważa się za niezawartą a strony zobowiązane są zwrócić sobie to, co na jej podstawie wzajemnie świadczyły.

7. Towar powinien zostać odesłany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta niezwłocznie. Koszt odesłania Towaru do Sprzedawcy pokrywa Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta. 

8. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zakres tej odpowiedzialności jest ustalany w oparciu o porównanie wartości Towaru nowego z wartością Towaru zwracanego, obliczoną według stopnia zużycia.

9. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zwraca wszystkie dokonane płatności, w tym koszt dostawy Towaru, z zastrzeżeniem punktu 10.11. niniejszego Regulaminu. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu zwrotnego otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego,  które ze zdarzeń nastąpi pierwsze.

10. Zwrot, o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.

11. Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Klienta dodatkowych kosztów.

13. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

i dochodzenia roszczeń.

1. Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.

2. Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

3. Konsument możesz skorzystać z platformy ODR, aby rozwiązać swój problem bezpośrednio ze Sprzedawcą. Platforma ODR powiadomi Sprzedawcę o wniosku Konsumenta. Jeżeli Sprzedawca wyrazi chęć rozmowy, będzie można za pomocą Platformy wymieniać wiadomości, wysyłać załączniki, takie jak zdjęcia produktu oraz zaplanować spotkanie online. Strony będą miały maksymalnie 90 dni na osiągnięcia porozumienia. Mogą one w każdej chwili odstąpić od rozmów bezpośrednich.

4. Konsument posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą:

    1. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą w trybie mediacji (umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony) lub koncyliacji (przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu);

    1. zwrócenie się do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.

5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy oraz informacje o podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).

14. Bezpieczeństwo Danych Osobowych.

1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce prywatności

2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. 

3.. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez Sprzedawcę zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się na stronie www.krzysztoffiech.pl .

15. Postanowienia końcowe.

1. Umowy w Sklepie zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.

3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym zwłaszcza Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. 

4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 20 października 2023 r.  

Regulamin legalnie zakupiony ze strony kancelarii Peace & Law. Kopiowanie regulaminu narusza prawa autorskiego jego autorki. Potrzebujesz regulaminu? Sprawdź ofertę na peaceandlaw.pl/sklep

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Pani / Pana dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane przez TOPTRADE Krzysztof Fiech, ul. Syta 120, 02-987 Warszawa, w celu obsługi procesu odstąpienia od Umowy. 

W związku z przetwarzaniem danych osobowych zawartych w formularzu, przysługują Panu / Pani: prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu odstąpienia od Umowy.  

W związku z obsługą procesu odstąpienia od Umowy, dane mogą być przetwarzane przez podmioty zewnętrzne zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak firmy kurierskie, operatorzy pocztowi, banki, hostingodawcy, biuro rachunkowe. Formularz będzie przechowywany przez okres okres niezbędny do realizacji celu. Kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możliwy jest pod adresem bok@krzysztoffiech.pl .

…………………………………………………., dnia ………………………………

………………………………………………………………………………………                                            

………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………

e-mail: ………………………………………………………………………

(imię, nazwisko i adres Konsumenta

/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta)

TOPTRADE Krzysztof Fiech

ul. Syta 120

02-987 Warszawa

Adres do korespondencji:

TOPTRADE Krzysztof Fiech

34-234 Osielec 47

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU

OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Niniejszym oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, odstępuję od Umowy sprzedaży następujących Towarów:

lp.nazwa Towaruilość sztukcena data dostarczenia
     
     
     
     

…………………….………………………………

                               Podpis 

(tylko jeżeli formularz przesyłany jest w wersji papierowej)

POUCZENIE SPRZEDAWCY:

    1. Od Umowy zawartej na odległość odstąpić mogą wyłącznie Klienci będący Konsumentami oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta i o takich Klientach jest mowa w niniejszym pouczeniu. Nie dotyczy to Umowy o dostarczenie Lead Magnet.

    1. Koszt odesłania Towaru do Sprzedawcy pokrywa Klient. Nie należy odsyłać Towaru za pośrednictwem usługi “za pobraniem”. W przypadku odesłania Towaru do Sprzedawcy za pośrednictwem usługi “za pobraniem”, Sprzedawca odliczy poniesiony koszt odebrania przesyłki i potrąci tę kwotę od wartości zwrotu należności w związku z odstąpieniem od Umowy.

    1. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zakres tej odpowiedzialności jest ustalany w oparciu o porównanie wartości Towaru nowego z wartością Towaru zwracanego, obliczoną według stopnia zużycia.

    1. Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Klienta, z zastrzeżeniem punktu 6. niniejszego pouczenia. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem wartości zamówienia wraz z kosztami dostawy do czasu zwrotnego otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego,  które ze zdarzeń nastąpi pierwsze.

    1. Zwrot o którym mowa powyżej zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji.

    1. Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia od Umowy wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.